2011. június 25., szombat

Dinnyefalatok dinnyeágyon

Egy forró nyári délután, mikor az udvaron a fák alatt hűsöltök és beszélgettek a barátnőkkel, jól esik egy kis nasi. Én nyáron a nassolnivalót általában a gyümölcsök közül választom ki. Nemcsak finomak, de hűsítőek és az alakunkra is vigyázunk evés közben. 

A Food Network júniusi számában láttam meg ezt a dinnyetálat, és rögtön arra gondoltam, hogy ide ezzel a finomsággal. Szerintem nagyon ötletes ez a megoldás. Különböző dinnyékből dinnyekanállal vágj ki kis gombócokat, szúrd fel húspálcára vagy hurkapálcára, majd tűzd bele őket egy fél dinnyébe. Ha elfogytak a golyócskák, a dinnyetálat is megehetitek. Így mosogatni se kell. :) 

A délutáni traccspartihoz éppúgy el tudom képzelni, mint egy grillezéskor, amikor a sok fűszeres étel után egy kicsit könnyebb falatokra vágyunk.

Hogy tetszik? Szeretitek a dinnyét?

5 megjegyzés:

  1. imáááádom nincs is ennél jobb gyümölcs most is éppen sárgadinnyés meggyes gyümölcslevest eszek :D

    VálaszTörlés
  2. Hmm jól hangzik! Hogy készíted? Összeturmixolva vegyesen a gyümölcsöket? Én nyáron legszívesebben minden nap valamilyen gyümölcslevest ebédelnék. :D

    VálaszTörlés
  3. Imádom a dinnyét dinnyével :))
    Najó, inkább csak a görögdinnyét, de azt minden mennyiségben :)
    Köszi az ötletet amúgy ^^

    VálaszTörlés
  4. Szurkálhatsz ám más gyümölcsöt is a görögdinnyébe, ha a sárgadinnyét nem kedveled. :) Egyébként örülök, ha tetszik :) Mivel imádom a gyümölcsöket, valószínűleg jönnek még gyümölcsös ötletek.

    VálaszTörlés
  5. Hát könnyen először is:

    Majd két kiló meggyet feltettem egy nagy edényben annyi vízzel ami ellepte, megvártam amíg elkezdett forrni, majd egy kisebb edényben vaníliás cukrot és barna cukrot (ízlés szerint nekem nem volt savanyú a meggy így nem tettem bele sokat) a fél liter főző tejszínnel elkeverem, közben hozzámerek egy keveset a meleg meggy levéből, hogy a meleg kiegyenlítődjön és ne csomósodjon vagy ne kapja össze a tejszínt, ha már elég langyos a tejszín akkor hozzá öntöm a meggyhez és főzöm még el nem kezd egy kicsit sűrűsödni.Utána megvárom hogy kihűljön és teli pakolom sárgadinnyével (így a dinnye állaga is megmarad és a finom ízét átveszi a megy leves) áááááh olyan finiii :D majd mutatok róla képet a blogon és tuti hogy te is elkészíted :D

    VálaszTörlés