2011. június 14., kedd

Pilates 100-as gyakorlat

Szeretném megmutatni nektek az egyik kedvenc hasizom gyakorlatomat. Mióta pilatesre járok, egyáltalán nem végzek klasszikus felülést, inkább a pilatesen tanultakat alkalmazom, mert ezeket biztonságosabbnak és hatásosabbnak tartom. Nem tudom, mennyire ismeritek a pilatest (tervezem, hogy bővebben is írok róla, mert szívből ajánlom mindenkinek), de gondoltam adok belőle egy kis ízelítőt.



Így végezd a gyakorlatot: 1. Feküdj a hátadra, emeld meg a fejedet, a lapockádat és a karjaidat kinyújtva. Figyelj rá, hogy az álladat ne szorítsd le. Ezt úgy tudod legkönnyebben ellenőrizni, hogy az öklödnek be kell férni az állad alá. A válladat ne húzd fel. 2. Ha kezdő vagy, a talpaidat húzd fel a talajra és zárd össze a térdeidet. Ha már gyakorlottabb vagy, akkor megemelheted a lábaidat 45 vagy 90°-os szögben. Fontos, hogy a térdeid legyen kinyújtva. 3. Bármelyik megoldást választod is, nagyon figyelj rá, hogy a keresztcsontod legyen leszorítva. Ez egy egyszerű medencebillentéssel megoldható. Akkor csinálod jól, ha a kezedet nem tudod betenni a derekad alá. Akkor van leszorítva. Ez a sérülések elkerülése miatt és a hatékonyság miatt egyaránt fontos. A póz már megvan, jöjjön a mozgás. 4. A kinyújtott karjaiddal kezdd el pumpálni a levegőt, méghozzá úgy, hogy 5 pumpálás alatt belégzést, 5 alatt kifújást végzel. Ismételd meg 10szer. 5. Ha végeztél a gyakorlattal, óvatosan engedd le a felsőtested, majd a lábaidat.

Remélem érthető volt, és tetszik a gyakorlat. :) 

2 megjegyzés:

  1. Én is jártam Pilatesre :) Nekem nagyon tetszett, de ezt a gyakorlatot nem tudtam rendesen megcsinálni! Akárhogy próbáltam, annyira görcsös voltam, hogy megfájdult a nyakam :( A bővebb leírást várom :)

    VálaszTörlés
  2. Ami, ez azért volt, mert mikor a hasizmod már nem bírta, átvitte a tested a terhelést a nyakadra. Ha erősödik a hasizmod, elmúlik. Nálam is így volt.:)

    VálaszTörlés