2011. szeptember 7., szerda

Bélyeggel bevont képkeret

Szeretem a szép fotókat, családi emlékeket, és nemcsak digitálisan, de nyomtatott, kézzel fogható formában is. Ebből kifolyólag szeretem keretbe helyezni a kedvenc fotóimat. A Csináld+ oldaláról hoztam az alábbi kreatív ötletet. Nem is értem, hogyan nem jutott ez eddig eszembe, hogy bélyegekkel bevont képkeretet csináljak. Amint lehet, pótolni fogom ezt a hiányosságot, és készítek magamnak egyet.


Szükséges eszközök:  egy vastagabb kartonlap (pl. doboz oldala), egy vékonyabb kartonlap, csomagolópapír, különféle bélyegek, sniccer, olló, vonalzó, ragasztó

Elkészítése: 

1. Vágj ki egy 16x20 cm-es téglalapot. Egy 9x13-as fénykép 4 cm-es kerete lesz ez.
2. Mérj ki a széleitől 4 cm-t, így belül egy 8x12-es téglalapot kapsz, ezt sniccerrel vágd ki.Mérj ki a széleitől 4 cm-t, így belül egy 8x12-es téglalapot kapsz, ezt sniccerrel vágd ki.
3. Végy egy a keretnél 2-3 cm-rel nagyobb egyszínű csomagolópapírt. Szabd a kartonra, ragaszd rá, hajtsd rá a széleket. Tipp: A belső téglalapot a sarkaknál átlósan vágd be.
4. Jöhet a bélyegekkel borítás! Ez aprólékos munka, de a legélvezetesebb része. Teleragaszthatod egyfajta, egyszínű bélyegekkel, de vegyesen is, esetleg beboríthatod teljesen vagy csak szétszórva néhányat. Érdemes bekenni dekupázs lakkal a végén, hogy minél tartósabb legyen.
5. Egy vékonyabb kartonpapír lesz a hátulja, ezt úgy ragaszd rá, hogy a szélétől csak 1 cm-es sávban érje a ragasztó és csak 3 oldalán. Így könnyebben becsúsztathatod majd a fényképet.
6. Rakj egy nehéz könyvet a keretre, hagyd száradni, addig készíthetsz hozzá akasztót vagy háttámlát. A háttámla egy 3 cm széles, kb. 20cm hosszú kartoncsík, amit 3 egyenlő részre osztottam, majd a képen látható módon rögzítettem.*

Készen is van, már csak a kiválasztotta képet kell beletennünk. :)

* A szöveghez tartozó képeket itt találod. 

Tetszik?




1 megjegyzés: